SSブログ

太陽と月と日食 The sun and the moon and a solar eclipse [日食]

太陽と月と日食 The sun and the moon and a solar eclipse








今日は日本で46年ぶりに日食が観測されました
A solar eclipse was observed today in Japan after an interval of 46 years


私の地域ではあいにくの曇り空で観測は出ませんでした(泣)
The observation was not given by unfortunate cloudy sky in my area(泣)


残念
I am disappointed


それでもいろいろおもしろい経験しました
I still had an interesting experience in various ways


日食になると動物達の異常行動が目立つと言ってたけど私の周りでもカラスや雀が異常な泣き方をしたし、セミは鳴かなくなった
Though I said that abnormal behavior of animals was outstanding when it was a solar eclipse, a crow and a sparrow did abnormal cries in my circumference, and the cicada did not call


あとやっぱり周囲が暗くなりました
More after all surroundings darkened


う~ん
Mmm


すごい体験!
A terrible experience!


まさに息を飲むひとときでした
It was right a time to hold breath


直接見た人はもっと感動しただろうな
The person who looked directly would be impressed more


今回は船で見るのが一番よかったみたい
It seems to have been good to look by ship most this time


真っ青な空が次第に暗くなっていくのはテレビを見ていて羨ましかった
It watched television that the deep blue sky gradually darkened and was enviable


この次は船で見よう!!
Let's watch this next by ship! !


国立天文台 2009/07/22皆既日食の情報
http://www.nao.ac.jp/phenomena/20090722/index.html


2009/07/22 16:07:25







にほんブログ村 その他日記ブログ 日々のできごとへ
にほんブログ村

nice!(2)  コメント(1)  トラックバック(0) 
共通テーマ:日記・雑感

nice! 2

コメント 1

aosima0714

初めまして!
遊びに来ました!
これからヨロシクお願いしま~す<m(__)m>

by aosima0714 (2009-07-22 16:38) 

コメントを書く

お名前:
URL:
コメント:
画像認証:
下の画像に表示されている文字を入力してください。

トラックバック 0

トラックバックの受付は締め切りました

この広告は前回の更新から一定期間経過したブログに表示されています。更新すると自動で解除されます。