SSブログ

獅子座流星群を見ました [日記]

獅子座流星群を見ました


獅子座流星群を見るため朝4時起きで出かけました


静かに星が瞬いている夜空は息を飲むほど美しい


夜空はこんなにもキレイなものなのか?


しばらく夜空を見ているとオリオン座の下、南の方角に流れ星が見えた


二つ目は上空に細い線を描いた


そして三つ目は南の方角にまぶしいほどの光が落ちてきた!


今年一番の流れ星!!


願い事言うの忘れた(笑)


その後も流れ星を探し続けた・・・


あと3~4個確認できない星を見ました


あれは流れ星なのかな?


横に進む光は飛行機だと分かるけど(笑)


夜が明け始めた時、白い空を切り裂くように白い流れ星が見えた

今回確認できた流れ星は4つでした


久しぶり流れ星はとてもキレイ


また見に行こう!!


2010/11/19 20:16:25


Leonids was seen.


It went out by the occurrence to see Leonids at 4 AM.


The night sky where the star is blinking quietly is catching one's breath beautiful.


Is the night sky such beautiful?


When the night sky was seen for a while, the shooting star was seen in the direction in the south ..under Orion...


The second drew the thin line in the sky.


And, light like dazzling has thirdly fallen into the direction in the south.


The best shooting star of this year.


Forgotten) ....wish.. saying.. ..(.. ..laugh..


Afterwards, it kept searching for the shooting star ・・・.


3-4 another stars that were not able to be confirmed were seen.


That is ? ..whether it is a shooting star.. .....


It is ..(.. ..laughter... ) though understands that sideways advanced light is an airplane


A shooting star white as the white sky was torn up when the morning began to dawn was seen.

The shooting star that was able to be confirmed this time was four.


A shooting star after a long time is very beautiful.


Moreover, let's go to see.


2010/11/19 20:16:25







にほんブログ村 その他日記ブログ 日々のできごとへ
にほんブログ村

nice!(2)  コメント(2)  トラックバック(0) 
共通テーマ:趣味・カルチャー

nice! 2

コメント 2

マンチ軍団

願い事忘れ残念でしたね「ポチ」!
by マンチ軍団 (2010-11-20 00:53) 

AKI

こんにちは マンチ軍団さん

今度は願い事を言えるようにがんばります(笑)
by AKI (2010-11-27 19:35) 

コメントを書く

お名前:
URL:
コメント:
画像認証:
下の画像に表示されている文字を入力してください。

トラックバック 0

トラックバックの受付は締め切りました

この広告は前回の更新から一定期間経過したブログに表示されています。更新すると自動で解除されます。